Bakłażan zapiekany z fetą, szynką i suszonymi pomidorami.





































  

Psianka podłużna.
Oberżyna.
Bakłażan.
Bakman.
Jajko krzewiaste.

Gruszka miłosna. ta nazwa najbardziej mi się podoba, i nadaje mi większego apatytu. Nie potrafię przejść w sklepie obojętnie obok bakłażanów, to jest silniejsze ode mnie. Zniewalają mnie kolorem i kształtem, ale zapewne już wcześniej o tym pisałam. 
To danie to raczej antipasto, choć jeśli ktoś lubi lekkie obiady to przypadnie mu do gustu. 
Do tego ciabatta skropiona oliwą z oliwek i jesteśmy w niebie!































Bakłażan zapiekany z fetą, szynką i suszonymi pomidorami


1 - 2 średniej wielkości bakłażany
opakowanie fety (200g)
80 g szynki szwardzwaldzkiej lub innej wędzonej, dojrzewającej
7 - 8 pomidorów suszonych w oliwie
sól, pieprz
papryka ostra
szczypta mieszanki ziół prowansalskich
kilka gałązek świeżego tymianku / opcjonalnie
garść liści bazylii

oliwa do wysmarowania blachy
oliwa z oliwek 


Bakłażany myjemy, kroimy na plastry układamy na papierowym ręczniku i z dwóch stron solimy, odstawiamy na 15 minut. Po tym czasie opłukujemy go lekko pod zimną wodą i osuszamy delikatnie na ręczniku. Układamy go na wysmarowanej oliwą blasze. Na bakłażan rozkładamy szynkę pokrojoną w cieniutką kosteczkę, pomidory również pokrojone w kosteczkę i na wierzch kruszymy fetę. Przyprawiamy solą, pieprzem, szczyptą papryki i ziołami prowansalskimi, skrapiamy odrobiną oliwy z oliwek. Wstawiamy do rozgrzanego do 200 st. C piekarnika na 15 minut, po tym czasie piekarnik nastawiamy na program barbecue i  pieczemy tak 4 minuty.
Podajemy od razu ze świeżą bazylią.





Smacznego!
Inka

3 komentarze :

  1. ja też nie umiem przejśc obojętnie obok bakłażanów, żeby chociaż ich nie dotknąć i nie podziwiać tej głęboko fioletowej, gładkiej i przyjemnej skórki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem uzależniona od tej kombinacji!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ola:
    To mamy jakieś zboczenie, bo żeby tak w biały dzień napastować bakłażany....:))


    Made of Nothing:
    Ja również :)


    Pozdrawiam
    Inka

    OdpowiedzUsuń

 
Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

myTaste.pl
Odszukaj.com - przepisy kulinarne