Gofry na koniec lata.

Koniec lata. Niektórzy popadają w przygnębienie, inni zaczynają przygotowywać się do zimy i pochłaniają dużo, dużo kalorii :) a ja i jakaś część pozostałych szaleńców cieszy się na jesienną słotę. To czas nadrabiania zaległości książkowych, picia gorącej czekolady, grzanego wina i pieczenia piernika.
Nie mogę doczekać się kiedy liście już całkiem pożółkną, okryją się miedzią, sepią, złotem i wszystkimi kolorami czerwieni ... Wtedy ja będę przechadzała się po parku, robiła zdjęcia, zbierała szyszki i czasem gubiła rękawiczki. A kiedy już całkiem przemarznę i nos zaczerwieni mi się, przylegnę do szyby w kawiarni i z kubkiem ulubionej herbaty Bombay Chai będę wpatrywała się na spieszących przechodniów, którzy denerwują się bo zaczyna padać a nie mają parasola, zakrywają się od wiatru. I czasem kiedy niechcący szalik zawieje komuś na twarz, zderzą się ze sobą dwie osoby - spojrzą na siebie i wejdą do tej samej kawiarni na ciepłą czekoladę. Bo jesień też jest dobra na zakochanie ...




Ale żeby nie było całkiem jesiennie, obdarzę was goframi z bitą śmietaną i owocami ( u mnie maliny i banan ).
Tymi goframi żegnam lato.
Do następnego!
  



Gofry z bitą śmietaną i owocami
( przepis zaczerpnięty tu: Z piekarnika )

Składniki :

2 jajka
2 szklanki mąki
1/3 kostki rozpuszczonego masła
1 szklanka mleka
4 łyżki cukru
1 cukier waniliowy
15 g drożdży
szczypta soli


Rozcieramy drożdże z łyżką cukru, aż do rozpuszczenia, dodajemy ciepłe mleko (5 łyżek)!,  wsypujemy 1 łyżkę mąki. Delikatnie mieszamy i odstawiamy w ciepłe miejsce na 15 minut. 
Drożdże dodajemy do przesianej mąki wymieszanej z cukrem i solą. Dodajemy lekko roztrzepane jajka, masło, resztę ciepłego mleka i dokładnie mieszamy. Ciasto jest luźne i takie ma pozostać. Odstawiamy by wyrosło na ok. 30 - 40 minut. Kiedy ciasto już urośnie, rozgrzewamy gofrownicę i smażymy ( u mnie według wskaźnika na gofrownicy - wychodzi jakieś 5 minut, ja mam słabą gofrownicę), ale to w zależności od posiadanego sprzętu. Podajemy jeszcze ciepłe z bitą śmietaną i owocami jak u mnie, bądź posypane cukrem pudrem bardziej klasycznie, lub z dżemem czy konfiturą.

Bita śmietana:

300 ml śmietany kremówki 36%
150g cukru pudru

Kremówkę (musi być maksymalnie schłodzona -wyjmujemy z lodówki dopiero kiedy będziemy ją ubijać) przelewamy do miski i ubijamy na najwyższych obrotach, w trakcie ubijania stopniowo dodajemy cukier puder.

Owoce:

250 g malin
1-2 banany

Maliny myjemy i osuszamy, banana obieramy i kroimy wzdłuż i na małe kawałki w poprzek.

Ale mogą być również inne owoce wszystko zależy od upodobań.




Smacznego!
Inka

A za co Wy uwielbiacie jesień?

13 komentarze :

  1. Cudowne, pyszne i kolorowe. Wspaniały koniec lata :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki Tobie również takiego życzę.

    Pozdrawiam ciepło!
    Inka

    OdpowiedzUsuń
  3. piękne. Na drożdżach jeszcze nie próbowałam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam gofry, te wyglądają idealnie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. monami:

    Dzięki, polecam na drożdżach są świetne.


    Tyna:
    Ja również, dzięki za komplement.

    Pozdrawiam
    Inka

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie gofry to bym zjadła o każdej porze roku :)

    OdpowiedzUsuń
  7. U nas lato nadal w pelni!
    A jesien lubie. Zapach jesieni najbadziej!
    Ale nie jak pada nonstop boi wtedy nasze mieszkanie jest bardzooo ciemne i przygnebiajace :(
    Z takimi goframi to ja moge lato zaczynac i konczyc...i jeszcze pocieszyc sie od czasu do czasu jesienia:)
    Pozdrawiam goraco!

    OdpowiedzUsuń
  8. W taki sposób, to chętnie pożegnam lato! Miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  9. cudny wstęp i wspaniała propozycja! na razie u mnie słońce i prawdziwie letnie temperatury, ale nadchodząca jesień też m zalety, więc nie ma co się martwić :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. I właśnie w tym to czasie u mnie w mieście są najtańsze maliny!!! :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Avelina:

    I czyż to nie jest piękne... dzięki!


    Agnieszka:

    Wiesz to pocieszanie się będzie właśnie wtedy kiedy non stop pada :)))
    Ja również pozdrawiam!


    Kamila:

    Wszystko można jeszcze zrealizować kilka dni zostało. Dzięki i wzajemnie!


    DaisyDukes:

    Dziękuję za miłe słowa, ja się nie martwię - ja się cieszę!


    Aurora:

    To masz przewspaniale, pychota ...


    Pozdrawiam serdecznie wszystkich i życzę pięknego końca lata!
    Inka

    OdpowiedzUsuń
  12. cudnie słodkie to pożegnanie lata.

    OdpowiedzUsuń
  13. Jesienny czas zakochania i słodkie gofry;)

    OdpowiedzUsuń

 
Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

myTaste.pl
Odszukaj.com - przepisy kulinarne