Trufle kawowe. i love it!


Niewiele potrzeba mi słów by opisać co czuję gdy myślę: trufle kawowe, w zasadzie wystarczy jedno love! 
Fanom kremowych konsystencji, intensywnego smaku kawy polecam właśnie domowe trufle, koniecznie do wypróbowania i samodzielnego zrobienia. Ja, szczerze zakochałam się w tych domowych, często zdarzało mi się kupować trufle, uwierzcie żadne ale to żadne, nie równają się z tymi wykonanymi przez nas samych.


trufle kawowe z serka mascarpone
(przepis pochodzi z książki "Moje wypieki i desery" Doroty Świątkowskiej)

ciasto:

150g gorzkiej czekolady (u mnie deserowa)
250g serka mascarpone
1,5 łyżki kawy rozpuszczonej w 1 łyżce gorącej wody i ostudzonej 
1 łyżka likieru kawowego (składnik, którego nie może zabraknąć:)
1 szklanka zmielonych migdałów ( u mnie pół szklanki)


polewa:

200g gorzkiej czekolady
2 łyżki oleju


Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej, lekko przestudzić.
Serek mascarpone miksować kilka sekund, tylko do lekkiego ubicia.
Do serka dodać schłodzoną kawę, likier i wymieszać.
Do masy serowej dodać przestudzoną czekoladę i krótko zmiksować aby składniki się połączyły.
Dodać migdały i wymieszać. Masę przełożyć do miseczki, owinąć folią spożywczą i wstawić do lodówki i chłodzić do czasu aż będzie można z niej formować trufle. 

Czekoladę z olejem roztopić w kąpieli wodnej.

Ze schłodzonej masy truflowej, formować trufle i zanurzać w polewie, odkładać na papier do wypieków. Przechowywać w chłodnym miejscu.





































Smacznego!
Inka


3 komentarze :

  1. Piękne, ja dodaję od siebie też przynajmniej jedno love :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowne są. Muszę zrobić kawowe. Przecież na pewno smakują obłędnie.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. przepyszne trufle, mogłabym je podjadać bez końca :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

 
Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

myTaste.pl
Odszukaj.com - przepisy kulinarne