Tarta z kremem karpatkowym i czerowoną porzeczką.



Choć raz w roku obowiązkowo być musi! Pisałam już jakiś czas temu o niej, ale przypomnieć ją warto bo smak jest zachwycający. Porzeczka fantastycznie przełamuje smak bardzo słodkiego kremu karpatkowego, orzeźwia. Taki deser jest prosty i niezwykle pyszny. Warto ją zrobić, choć raz w roku kiedy są dostępne czerwone porzeczki.




Tarta z kremem karpatkowym i czerwoną porzeczką


Ciasto kruche

100 g niesolonego masła
200 g mąki pszennej
25 g drobnoziarnistego cukru
1 jajko
1 żółtko

Do miski przesiej mąkę, dodaj pokrojone w kostkę masło i wgnieć palcami, aż konsystencja zacznie przypominać żwirek. Przesyp cukier do miski z mąką i masłem, wbij jajko i żółtko, wszystko razem zagnieć by utworzyło zwartą konsystencję ciasta. Uformuj z ciasta kulę, owiń ją folią spożywczą i wstaw do lodówki na minimum 30 minut. 
Po tym czasie wyjmij ciasto z lodówki, rozwałkuj na oprószonym mąką blacie na wielkość formy do tarty. Wyłóż nim wcześniej wysmarowaną masłem i oprószoną mąką formę, na cieście wyłóż pergamin i wysyp na nim specjalne kulki do pieczenia (ja używam suszonej fasoli ok 1 szklanki). Piecz ciasto w 200 st. C przez 15 minut, usuń z ciasta fasolę i pergamin i piecz jeszcze przez 10 - 15 minut w 180 st. C. Po wyjęciu z piekarnika ostudź.


Na wierzch:

ok 2 szklanek czerwonej porzeczki






Krem karpatkowy  

(od Moje Wypieki z niewielkimi zmianami) 


3 szklanki mleka
3/4 szklanki cukru
2/3 kostki masła
pół łyżeczki pasty z nasion wanilii
4 łyżki mąki pszennej
5 łyżek mąki ziemniaczanej
4 jajka


Zagotuj dwie szklanki mleka z cukrem, po zagotowaniu wmieszaj pastę z wanilii. Pozostałą szklankę mleka zmiksuj z jajkami i mąką, po czym wlej do gorącego mleka. Energicznie mieszając gotuj 1-2 minuty. Zostaw do lekkiego przestudzenia, po czym wyłóż na wcześniej upieczone kruche ciasto. Po wystudzeniu na krem wyłóż umyte i osuszone wcześniej czerwone porzeczki, lekko dociśnij i wstaw do lodówki do ponownego schłodzenia. Przed podaniem oprósz cukrem pudrem.




Smacznego!
Inka

11 komentarze :

  1. Krem karpatkowy, porzeczki, tarta... No bardziej idealnego deseru dla mnie zrobić nie mogłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Spadłaś mi z nieba z tym przepisem. Akurat musimy z działki zebrać czerwone porzeczki i myślałam co by tu z nimi zrobić. Ta tarta będzie idealna.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tarta wygląda i smakowo komponuje się fantastycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. super pomysł, do tej pory nie trafiłam na tartę z takim kremem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowna! Jak tylko wrócę, robię ją na pewno:)
    Uściski:*

    OdpowiedzUsuń
  6. Słodki krem i kwaśne porzeczki, pycha ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepysznie wygląda. Uwielbiam porzeczki. W połączeniu z karpatkowym kremem porzeczki pewnie smakują wspaniale.
    Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Around the kitchen table:
    Dla ciebie wszystko... :)


    shinju:
    WOW! fajnie jest spadać z nieba, całkiem przyjemnie!
    Swoją drogą zjadłabym takie prosto z krzaka, kwaśne :)


    madlene17:
    dziękuję!


    Kasia Jurek:
    takie czasem mi pomysły wpadają do głowy, zdarza się. ;)


    KUCHARNIA, Anna Maria:
    super! uściski!


    Nashelly:
    Pychota, pycha, pyszota itp., itd.


    Majana:
    Dzięki, a smak idealny!


    Aurora:
    Już zjadłam, poluję na białą do musu czekoladowego :P

    Przesyłam wam wszystkim pozdrowienia.
    Inka




    OdpowiedzUsuń
  9. oo, nie jestem wielką fanką deserów, ale taką tartę to bym chętnie zjadła ! krem karpatkowy i porzeczki, rewelacja po prostu!

    OdpowiedzUsuń

 
Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

myTaste.pl
Odszukaj.com - przepisy kulinarne