Rogaliki drożdżowe z nadzieniem różanym.



Uwielbiane przez większość, choć w zależności od nadzienia.
Przepis pochodzi z najlepszego bloga w sieci jeśli chodzi o wypieki czyli Moje Wypieki, nikt chyba nie jest tym zdziwiony i większość go z nas już zna, ale tym którzy nie znają serdecznie polecam!
Ciasto na rogaliki wyszło wspaniałe, puchate i elastyczne (wyśmienite do rogalików) zmieniłam tylko nadzienie ponieważ pod ręką miałam konfiturę różaną, wyszły pyszne.
Jedyny minus - szybko znikają !






































Rogaliki drożdżowe z konfiturą różaną
(przepis pochodzi z bloga Moje Wypieki)

560 g mąki pszennej
7 g drożdży suchych
350 ml mleka
2 jajka
80 g roztopionego masła
75 g cukru
1/2 łyżeczki soli

nadzienie:
220 g konfitury różanej / lub waszej ulubionej może to być również marmolada

dodatkowo:
1 jajko rozmieszane z 1 łyżką mleka do posmarowania rogalików przed pieczeniem

Mąkę, drożdże, cukier i sól wymieszać w dużej misce dodać mleko i wymieszać składniki.
Powoli dolewać roztopione mało i ponownie wyrabiać, tak długo aż będzie miękkie i gładkie. Odstawić przykryte do wyrośnięcia na 1 1/2 godziny.

Wyrośnięte ciasto lekko wyrobić i podzielić na 4 części. Każdą po kolei rozwałkować na prostokąt (ja zrobiłam to na oko) i wyciąć ostrym nożem trójkąty tak by każdy bok był 2,5 razy dłuższy od podstawy.
Na końcu podstawy trójkąta nałożyć konfiturę różaną i zwinąć tak by koniec zawsze znajdował się pod spodem rogalika (wtedy rogalik nie otworzy się podczas pieczenia).
Tak zwinięte rogaliki, przełożyć na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia i odstawić na 30 minut do wyrośnięcia. Po tym czasie rozgrzać piekarnik do 180 st. C i przed włożeniem rogalików do piekarnika posmarować je roztrzepanym jajkiem z łyżką mleka. Piec 10-15 minut.

Smacznego!
P.S. Nie mogłam się oprzeć i musiałam Wam podrzucić kilka zdjęć z Gdyni. :)






























































































































Pozdrawiam
Inka

3 komentarze :

  1. Inka!,przepiekne te Twoje rogaliki,,az slinka cieknie!
    Dzieki za pozostale fotki-troche Polski!
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne są te rogaliczki Inko!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki dziewczyny.

    Pozdrawiam.
    Inka

    OdpowiedzUsuń

 
Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

myTaste.pl
Odszukaj.com - przepisy kulinarne