Sernik pomarańczowy.

 
Sernik uwielbiany przez większość, postanowiłam, że zrobię nieco inny niż planowałam, a zainspirowana sernikiem Trufli, wyczarowałam oto sernik pomarańczowy, jest wilgotny i bardzo aromatyczny.


Sernik pomarańczowy 

spód:

24 ciastka Digestive
60g miękkiego masła


masa serowa:

1 kg twarogu sernikowego mielonego
4jajka
pół pomarańczy dokładnie umytej i sparzonej
kropla olejku rumowego
6 łyżek stopionego masła
1 szklanka cukru
1 czubata łyżka mąki ziemniaczanej
szczypta soli


Ciastka kruszymy na proszek ( ja to robię rękoma, są tak kruche że spokojnie każdy da radę ) i łączymy z masłem. Wysmarowaną i oprószoną mąką tortownicę wykładamy wcześniej połączonymi z masłem ciastkami i wstawiamy na ok. 0,5 godziny do lodówki. 
Piekarnik rozgrzewamy do 180 st. C.


Żółtka oddzielamy od białek i ubijamy na puszystą masę z cukrem. Ser przekładamy do dużej miski i delikatnie łączymy z puszystą masą z żółtek i cukru , przelewamy  rozpuszczone masło i mieszamy. Dodajemy startą skórkę i sok wyciśnięty z połowy pomarańczy, kropelkę olejku rumowego, czubatą łyżkę mąki ziemniaczanej i delikatnie mieszamy. Ubijamy białka ze szczyptą soli na sztywno.
Podpiekamy lekko ok 10 minut w piekarniku sam spód z ciastek. Ubitą pianę łączymy bardzo powoli z masą serową i całość  przekładamy na wystudzony spód. Pieczemy godzinę, po upieczeniu pozostawiamy z lekko uchylonymi drzwiczkami piekarnik by ciasto od razu nie opadło. 


Smacznego!
Inka

1 komentarze :

 
Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

myTaste.pl
Odszukaj.com - przepisy kulinarne