Czekoladowo mi!






Dziś rano, leżąc jeszcze w łóżku, nabrałam ochoty na pyszne racuchy z wiórkami kokosowymi (przepis bardzo prosty , ale innym razem), do których miał być najwspanialszy napój na chłodne i deszczowe dni czyli kakao.Okazało się że w mojej lodówce panuje gęstość produktów, porównywalna z gęstością zaludnienia w Szwecji.
Pewnych produktów do zrobienia racuchów i kakao nie było, zabrakło najważniejszego czyli mleka, pomijam fakt, że oprócz mleka, którego nie było pozostawały mi tylko jajka i masło.
W taką pogodę, bez zjedzenia czegoś na co się miało ochotę, wychodzenie z  domu może prowadzić do ogromnej katastrofy (nie wychodzę z domu bez śniadania czy przekąszenia czegokolwiek, chyba, że się gdzieś naprawdę śpieszę i jest to sprawa życia lub śmierci) więc postanowiłam wymyślić coś innego,  także z kokosa i kakao. Chodziłam, zastanawiałam się, wyjęłam mąkę, cukier, kakao, masło, wiórki kokosowe, jajka, proszek do pieczenia i  tak się tym produktom przyglądałam, że w jednej chwili zobaczyłam pyszne ciasto czekoladowo - kokosowe. Ciasto wyszło rewelacyjne w smaku, jest to niesłychana bomba kaloryczna ale co tam!!!



Ciasto czekoladowo - kokosowe

Składniki:
200 g mąki pszennej
1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
2 jajka
200 g masła
40g kakao
szklanka wiórek kokosowych
3/4 szklanki cukru
100 ml wody / mleka
100 ml Malibu ( można pominąć, ale wtedy zamiast Malibu - woda / mleko)

Masło kroimy w kostkę, przekładamy do rondelka i rozpuszczamy na małym ogniu ciągle mieszając. Odstawiamy do wystygnięcia. Do miski wsypujemy mąkę, kakao, cukier i proszek do pieczenia wszystkie składniki mieszamy ze sobą, wbijamy jajka i przelewamy ostudzone masło. Dodajemy Malibu, wodę i wiórki kokosowe, mieszamy na gładką masę ( ciasto będzie płynne) i przelewamy do wcześniej wysmarowanej masłem i obsypanej bułką tartą formy. Wstawiamy do rozgrzanego piekarnika pieczemy w temperaturze ok 175 C 50 minut.

Smacznego!
Inka


0 komentarze :

Prześlij komentarz

 
Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

myTaste.pl
Odszukaj.com - przepisy kulinarne